۱۳۹۰ فروردین ۸, دوشنبه

تغییرات گسترده در مهره های حکومت!!!

۱۳۹۰/۱/۷
     حکومت در آینده‌ ای نزدیک تغییرات گسترده‌ ای را در رهبری شماری از وزارت‌ها و همچنان ولایت‌های کلیدی کشور از جمله هرات و ننگرهار روی دست دارد
     حکومت در آینده‌ ای نزدیک تغییرات گسترده‌ ای را در رهبری شماری از وزارت‌ها و همچنان ولایت‌های کلیدی کشور، روی دست دارد.
     یک منبع موثق از ارگ ریاست‌جمهوری کشور که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه ماندگار گفت که حکومت افغانستان تصمیم گرفته است تغییرات گسترده‌ ای را در کابینه و شماری از ولایت‌های کشور، به وجود آورد.
     بر اساس اطلاعات این منبع، شخصیت‌های جدیدی به حکومت کشانیده خواهند شد و همچنان شماری از مهره‌های مهم نظام، از دولت اخراج خواهند گردید.
همچنان اطلاعات رسیده حاکی است که آقایان گل آقا شیرزی و داوود صبا والیان ولایت‌‎های ننگرهار و هرات از سمت‌شان برکنار می‌شوند.
     حامد علمی معاون سخنگوی رییس‌جمهور کرزی با تایید این خبر گفت حکومت به زودی تغییراتی را در رهبری شماری از ولایت‌ها و کابینه‌ به وجود خواهد آورد.علمی گفت ممکن است هر لحظه در فهرست کسانی که تازه معرفی می‌شوند تغییراتی به وجود آید؛ بنابراین نمی‌توانم نام‌های آنها را اعلام کنم.
     علمی گفت رییس جمهور در دیدار با شماری از اعضای مجلس نمایندگان، به آنها اطمینان داده است که به زودی وزرای باقی مانده کابینه را به مجلس معرفی خواهد کرد.اما وی که تغییرات در نظام را یک مسأله‌ عادی عنوان کرد، در مورد افرادی که قرار است تازه به سمت‌های جدید گماشته شوند، چیزی نگفت.
     سخنگوی رییس‌جمهور همچنان تأیید کرد که در شماری از ولایت‌هایی که نیاز وجود دارد، والیان جدید معرفی خواهند شد.
     حامد علمی افزود هدف از تغییراتی که قرار است صورت گیرد، استفاده از چهره‌های جدید در نظام و تجربیات جدید است و همچنان شماری از وزارت‌ها از طریق وزرای سرپرست اداره می‌شوند.
     این سخنگوی کرزی افزود که هر تغییری بر مبنایی مشارکت ملی میان اقوام ساکن در کشور، صورت خواهد گرفت.

استقبال ايران از روند انتقال امنيت به افغانها

۱۳۹۰/۱/۷
  احمدی نژاد در دیدار با رییس جمهور کرزی ضمن استقبال از روند انتقال امنیت به افغانها گفت ملت و دولت افغانستان قادرند امنیت و رفاه كشور خود را بدون حضور و دخالت بیگانگان تأمین كنند
        به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رئیس جمهور کرزی که به منظور اشتراک در جشن جهانی نوروز به ایران سفر کرده است، شام روز شنبه با داکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران دیدار کرد.
      براساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ، در این دیدار رؤسای جمهور دو کشور جشن جهانی نوروز را عنعنه دیرینه مردمان منطقه خوانده، بر تجلیل شایسته از آن تاکید کردند.
      آنان همچنان اوضاع خاورمیانه را مورد بحث قرار داده با ابراز نگرانی از وضعیت جاری اظهار امیدواری کردند که مشکلات موجود به زودی برطرف و آرامش در خاورمیانه دوباره برگردد.
     در جریان این دیدار حامدکرزی با تشریح پروسه انتقال مسؤلیت های امنیتی به نیروهای افغان گفت که مردم افغانستان از آغاز این روند خوشحال هستند و آن را یک گام مهم در راه خود کفا شدن و گرفتن مسؤلیت تامین امنیت کشور شان می دانند.
     همینگونه حامدکرزی با مهم خواندن نقش کشورهای همسایه در موفقیت روند انتقال امنیت، از کشورهای ایران و پاکستان خواست تا در کامیابی این روند با افغانستان همکاری لازم نمایند.
    در مقابل رئیس جمهور ایران ضمن ابراز امتنان از هیأت افغانستان برای اشتراک در جشن جهانی نوروز گفت که ملت افغانستان یک ملت سخت کوش و زحمت کش است که به یاری خداوند بزرگ روند انتقال امنیت را موفقانه با اتمام خواهند رساند و جمهوری اسلامی ایران از روند انتقال امنیت به افغان ها خوشحال است.
      آقای احمدی نژاد گفت ملت و دولت افغانستان قادرند امنیت و رفاه كشور خود را بدون حضور و دخالت بیگانگان تأمین كنند.
وی همچنان با بیان اینكه ظرفیت‌های فراوانی برای افزایش همكاری‌های دوجانبه میان دو ملت ایران و افغانستان وجود دارد، اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در خدمت پیشرفت، امنیت و رفاه مردم افغان قرار دهد.
     در پایان این دیدار حامدکرزی پیشنهاد کرد که اجلاس سه جانبه سران دول افغانستان، پاکستان و ایران بار دیگر برگزار گردد و قرار شد که این اجلاس در آینده ای نزدیک در پایتخت یکی از این سه کشور و به احتمال زیاد در کابل برگزار گردد.
     گفتنی است که زلمی رسول وزیر امورخارجه و عمر زاخیلوال وزیر مالیه ، داکترسید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ و عبدالکریم خرم رئیس دفتر ریاست جمهوری از جمله شخصیتهایی هستند که رییس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.